Eerste indruk - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Lucas Klinkert - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Lucas Klinkert - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Lucas

03 Mei 2015 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Daar sta je dan, helemaal alleen op avontuur. First things first, je moet er zien te komen. Het eerste stuk is de vlucht naar Frankfurt. Het vliegtuig vertrekt op tijd en zonder verdere problemen kom ik aan. So far so good. Daarna wordt het lastiger. Op Frankfurt heb ik 2 uur overstaptijd. Die tijd is ruim voldoende, even een paspoort controle door en hoppa. Dan is het eindelijk tijd om in te stappen, dat gaat wat minder soepel. Er zijn problemen met het vele rollend materieel dat in het vliegtuig moet. Dit resulteert in een giga rij en flink wat vertraging. Dan zijn we in Toronto waar ik mijn laatste vliegtuig moet hebben naar San Francisco. Met weer 2 uur overstaptijd lijkt me dat geen probleem, totdat ik er achter kom dat je in Canada al door de US Customs moet. Dat doen ze op een hele creatieve manier. Eerst scan je je boarding pas, dan wacht je tot je naam op een scherm verschijnt, dan kun je in de rij staan voor een eerste controle om vervolgens in de rij te staan voor de echte Custums om daarna in de rij te komen van de security check. Door de vertraging heb je ook nog eens minder tijd wat resulteert in een strijd tegen de klok waarin ik veelvuldig heb voor gedrongen en onder hekjes door ben gekropen om mijn vlucht met 10 min over, net te halen. Na de laatste paar uur in het vliegtuig ben ik dan toch in San Francisco waar ik snel mijn hotel opzoek en lekker ga pitten. Ik ben kapot.
De volgende dag is het tijd voor mijn pickup van het vliegveld. Ik moet om 11 uur mijn kamer uit eeeeen mijn pickup is om 18 uur dus dat betekent een dagje op het vliegveld spenderen. Na een paar uur komen mijn eerste mede reizigers aan. Ik zie 4 man zitten, 2 Nederlanders en 2 Duitsers. Later komt er gelukkig wat meer diversiteit met een Japanse en een Franse. Het is eindelijk tijd om naar Santa Cruz te rijden. Dit is een relaxed en mooi ritje naar de kust. Rond een uur of 7 komen we aan. Na een rondleiding staat iedereen op het punt om Santa Cruz in te gaan. Aangezien ik nog niet echt moe ben ga ik mee en lopen we richting het centrum. Het plan is om bier te kopen en daarna op het strand een vuur te maken en bier te drinken. Na een tijdje gelopen te hebben hebben we de plaats gevonden, een strand met op het einde een vuurtoren en een aantal vuurkorfen.het is echt een ontzettend mooi gezicht, totdat om 10 de politie langskomt om het strand te sluiten. Wij laten ons echter niet zo makkelijk wegjagen en besluiten om naar de vuurtoren te lopen om daar verder te drinken. Dit is een heerlijk begin van mijn tijd in Amerika.

Hopelijk wordt de rest net zo leuk als de eerste avond.

Peace

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lucas

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 1146

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 21 Juli 2015

Amerikaans avontuur

Landen bezocht: